Välkommen till vår kundservice!
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna, våra kontaktvägar och mycket mer.
Bolån
Sparkonto
Hitta svaret på dina frågor
Här har vi samlat frågor och svar på det många undrar över. Vi hoppas att du hittar svaret på din fråga här, om inte kan du alltid kontakta oss.
Flytta bolån till SBAB
Betala och hantera mitt lån
Hjälp att logga in
Logga in med QR-kod
Hur loggar jag in med QR-kod med Mobilt BankID?
Jag lyckas inte scanna QR-koden, gör jag något fel?
Kan jag logga in med Mobilt BankID utan att använda QR-kod?
Jag har inte en QR-kod i min BankID-app – hur gör jag?
Min kamera är trasig, jag kan inte scanna QR-koden – hur gör jag då?
Det står "Kameraåtkomst saknas" i BankID-appen – vad ska jag göra?
Hjälpmedel för att logga in
Öppna sparkonto
Vanliga frågor
Ränta på sparkonto — så fungerar det
Insättningsgaranti — så fungerar det
Ränta på sparkonto — så fungerar det
Kan jag öppna konto utan att ha en svensk folkbokföringsadress?
Vem kan öppna ett konto hos SBAB?
Kan en god man öppna konto för sin huvudman?
Kan jag ansöka om flera konton samtidigt?
Hantera sparkonto
Spärra ditt sparkonto
Avsluta sparkonto
Öppna fasträntekonto
Hur öppnar jag ett fasträntekonto?
Behöver jag ha ett sparkonto för att öppna ett fasträntekonto?
Kan jag ha flera fasträntekonton?
Kan jag öppna ett fasträntekonto åt någon annan än mig själv?
Omfattas fasträntekonton av den statliga insättningsgarantin?
Jag har skyddade personuppgifter, kan jag öppna ett fasträntekonto?
Hur mycket pengar kan jag sätta in på fasträntekontot vid öppnande?
Avsluta fasträntekonto
Privatlån
Räntor för privatlån
Försäkring
Chatta med oss
Chatta med vår chatbot Bo när du vill ha snabba svar på dina allmänna frågor.
Du kan chatta med Bo dygnet runt.