SBAB har nöjdast kunder – i år igen!

För sjätte året i rad har SBAB nöjdast kunder inom kategorin bolån, och för sjunde året i rad nöjdast kunder inom kategorin fastighetslån. Detta enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI), som idag presenterar sin årliga studie om kundupplevelsen inom bolån, fastighetslån, privatlån och sparande i värdepapper.

När det gäller kundnöjdheten inom bolån till privatpersoner, är det sjätte året i rad som SBAB rankas högst bland bankerna. SBAB får betyget 75,6 vilket är en bra bit före tvåan Länsförsäkringar Bank (72,0), och högt över branschsnittet på 67,8. För fastighetslån är det sjunde året i rad som SBAB har högst kundnöjdhet, och här ligger betyget i år på 74,4 medan branschsnittet är 71,3.

– Det är otroligt roligt att vi lyckas försvara vår position som bäst på både bolån och fastighetslån – i år igen! Jag tror att en del av förklaringen är att vi har mycket hög expertis inom båda affärsområdena. Vi är enkla och transparenta i kommunikationen och lägger stort fokus på att vara så tillgängliga som möjligt för våra kunder, säger Mikael Inglander, VD på SBAB.

Dessa attribut bekräftas också av Svenskt Kvalitetsindex (SKI) som menar att kunderna idag har högre krav på service, proaktivitet och relevant information jämfört med tidigare. En annan faktor som SKI lyfter är att SBAB är tydligast i sin räntesättning.

– Vi har en enkel räntesättningsmodell för bolån som jag tror uppskattas av många. Man får en bra ränta direkt och slipper förhandla. Vi jobbar också för att ha ett så attraktivt erbjudande som möjligt för kunderna, säger Mikael Inglander.

 

Om Svenskt Kvalitetsindex

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) är ett oberoende undersökningsföretag som genomför kund- och medarbetarstudier. Läs mer om branschundersökningen SKI Bank och SKI pressmeddelande.

Vill du prata bolån, fastighetslån eller sparande, kontakta oss på:

Telefonnummer: 0771-45 30 00

Öppettider

Måndag-fredag: 8:00 - 19:00
Lördag: 9:00 - 16:00
Söndag: Stängt